Bangkok dag 2

Bangkok 22/4
Lite seg imorse får jag erkänna. Hade dock bättre tur med Tuk-Tuk förarna
idag som snällt körde direkt dit jag ville. Först blev det ner till floden för en
"Longboat" tur längs kanalerna. Därefter tog jag flodbåten lite på vinst och
förlust norrut och hoppade av vid helt fel brygga mot vad jag trott. Det blev
ganska bra ändå för då hamnade jag på Khaosan Road, ett världsberömt
"Backpacker" ställe som befolkades av en hel del backpacker samt en del
rätt udda existenser. Kul att se! Vandrade runt en hel del på gatorna i området
som kryllar av försäljare. Till slut fick jag nog och tog en Tuk-Tuk till
"The Golden Mount", ett tempel som ligger på en kulle mitt i Bangkok, fin
utsikt men rätt svettigt att klättra upp. Ner igen och lite mer promenad samt
intagande av lunch, "flied lice". Sen blev det helt otippat ett tempel igen
som bara poppade upp mitt ivägen, "Wat Suthat". Otroligt egentligen vad
fridfullt det blir så fort man kommer innanför tempelmurarna. Man hör
nästan inte bilarna och oljudet utanför. Jag vet inte om det beror på att
det inte är nån turistsäsong, eller om det bara är jag som är knäpp nog att
besöka dessa tempel, men det är ganska folktomt faktiskt. De är rätt skönt!
Nu har jag packat ihop inför morgondagen och tvättat lite. Lyckades inte checka
in ordentligt via mobilen så vi får se hur det funkar imorgon.
Här är lite bilder från dagen:

Flodtur:

 

En del tyckte det var kul att mata fiskarna (för tydligen lycka eller nåt
sånt med sig om inte annat så för brödförsäljarna :-) ):

En flytande försäljerska:

 

Lite otippat har tydligen Mekonomen öppnat en relativt okänd filial här:

Khaosan Road

 

En "liten" tusenfoting som larvade runt på stenarna:





Kommentarer
Postat av: Anne

Vilka härliga semesterbilder och så annorlunda omgivningar! Buddhismen kanske är nåt för dig? Ro för själen? Men jag kan tänka mig att det är skönt i templen, lugnande. Vad är "flied lice" för slags mat?

Det är faktiskt rätt bra att gå i vilse/fel ibland! Man upptäcker nåt oväntat och spännande!

Ha en bra resa till Kuala Lumpur imorgon!

2011-04-22 @ 14:37:07
Postat av: Björn

"Flied Lice" är hur dom uttalar "Fried Rice" här nere, dom har ganska svårt med "r" får man väl säga :-)

2011-04-22 @ 18:36:36
Postat av: Anne

Ja, det är klart. Jag visste ju att thailändarna inte kan säga "r" men hade inte fantasi nog att fatta vad du menade. :-)

2011-04-22 @ 20:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0