Framme!

Så här gick resan:

Kastrup 19/4
När jag skulle gå ombord på flyget på Arlanda så hade jag ingen sittplats
på mitt boardingkort. Visade sig att dom bytt kärra men det var bara bra,
den var större så jag hade en stol ledig bredvid mig. Dom lyckades också
landa 15 minuter före tidtabell så än så länge flyter det på :-)
Det blev Chicken Tikka Masala + nudlar till middag på Kastrup.


Bangkok 20/4

Tja, att flyga långt är ju inget som en man i min längd drömmer om men
det gick relativt bra, trots en fet israel(?) i sätet bredvid som envisades
med att sno åt sig armstödet och lite till. Vi landade 45 minuter före
ankomst tid och jag börjar misstänka att SAS kör med det gamla Ryan Air
tricket, att sätta flygtiden rejält längre än den egentligen är. Allt för att
alltid kunna hålla tidtabell. Dom skröt nämligen ganska ohämmat om
just det efter varje landning ("det punktligaste flygbolaget i Europa....bl.a").
Bangkok!
Hett (34 grader), fuktigt (det regnade kraftfullt när jag satt i taxin), stökigt
och vad jag sett hittills....ganska fult om man ska vara ärlig.
Taxichauffören tog nog för mycket betalt men jag orkade inte tjafsa efter
ca 1 timmes körning som kostade typ 175 kr. 

Hotellet är kanonfräscht och ligger precis vid Patpong, typ ett sexdistrikt
som har blivit mera "rumsrent" på de senare åren och numera även har en
nattmarknad (ja inte en SÅN marknad utan för olika smäckiga prylar)
och ....NEJ...det var inte planerat! 
Jag hade bara inte kollat ordentligt var hotellet låg, bara att det hade fått
bra kritik! (man kan ju undra varför... ha ha!).
Men allvarligt, det är jättefrächt med trevlig personal fast dom var väldigt
noga med att upplysa om att som "singel male" kostade det 500 Bath
extra om jag skulle ta med mig en "vän" på rummet . Jo jo.....

Vandrade runt lite och kollade på marknaden och tog några öl. Överallt så
blir man påhoppad med erbjudanden om massage, Go-Go barer o.s.v. o.s.v.
Lite tröttandei längden! Fast massage tjejerna/killarna är rätt kul, ofta
sitter dom i en liten grupp utanför och så fort man går förbi börjar alla
pipa "massage, massage" ungefär som ett bo med hungriga fågelungar
och sen tystnar dom när man passerat.

Åt japansk snabbmat...gott!
Nu är det dags att sov för nu är jag trött!

Dålig bild från marknaden:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju en fri man! Så varför inte testa?

2011-04-20 @ 19:10:27
Postat av: Anonym

.. tjejerna alltså.. ;-)

2011-04-20 @ 19:11:02
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-04-20 @ 19:34:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anne

Vad gör det om det regnar om det är 34+? :-)

Jo, det kan ju bli svårt att få kläderna torra i det fuktiga vädret.

Kul att hotellet är fräscht! De kanske har torkmöjligheter också?

Ut på stan och vandra imorgon eller?

2011-04-20 @ 19:46:02
Postat av: Carina

Kuligt!!!! Ha det allra bäst!



Kramar från oss alla

2011-04-20 @ 20:26:12
Postat av: Per

Jag hade en fet och full styrman (ledig?) i stolen bredvid mig hem från Thailand i vintras som också snodde åt sig hela armstödet plus lite till så jag vet hur det känns. Inför landningen lullade han fram till cockpit och satte sig där. Får verkligen hoppas att han var ledig...

2011-04-21 @ 12:32:52
URL: http://masendj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0