Kota Kinabalu

Kota Kinabalu 28/4

Dagen har mest varit en transportdag. Flyget till KK funkade bra
och jag har nu ett litet, men helt ok rum på Eden 54 som hotellet
heter.

Spenderade en del av eftermiddagen med att försöka hitta ett par
nya badbrallor. Detta var förvånansvärt svårt med tanke på alla
som badar, snorklar och dyker på öarna utanför KK. Till slut så
lyckades jag dock hitta ett par.
Sprang på Stefan och Walter ute på stan och fick en pratstund.

Vid sextiden drog jag ner till vattnet och satte mig på en strandbar
där jag tittade på solnedgången sippandes på en kall öl. Rätt nice!

Det satt en ensam tjej vid ett bord brecdvid så jag frågade om vi
inte kunde äta middag tillsammans istället för var för sig. Det
tyckte hon var en bra idé, så sålunda spenderades kvällen med
Lucinda från St Albans utanför London. Hon hade rest runt i
Thailand, Vietnam, Laos, Kambodja och Malaysia i fyra månader.
Största delen av tiden hade hon varit på olika massageutbildningar
i Thailand eftersom hon tidigare jobbat deltid som massör och nu
skulle utöka detta till en heltids sysselsättning. Hon hade rest
väldigt mycket i övrigt också och hade massor att berätta.


Kul kväll faktiskt som vi rundade av vid halvelvatiden. Nu är det
dags att sova för jag tänkte ta första båten imorgon bitti ut till
öarna för lite snorkling.


God natt!

Kota Kinabalu 28/4

Dagen har mest varit en transportdag. Flyget till KK funkade bra och jag har nu ett litet, men helt ok rum på Eden 54 som hotellet heter.
Spenderade en del av eftermiddagen med att försöka hitta ett par nya badbrallor. Detta var förvånansvärt svårt med tanke på alla som badar, snorklar och dyker på öarna utanför KK. Till slut så lyckades jag dock hitta ett par. Sprang på Stefan och Walter ute på stan och fick en pratstund. Vid sextiden drog jag ner till vattnet och satte mig på en strandbar, tittade på solnedgången sippandes på en kall öl. Rätt nice! Det satt en ensam tjej vid ett bord brecdvid så jag frågade om vi inte kunde äta middag tillsammans istället för var för sig. Det tyckte hon var en bra idé, så sålunda spenderades kvällen med Lucinda från St Albans utanför London. Hon hade rest runt i Thailand, Vietnam, Laos, Kambodja och Malaysia i fyra månader. Största delen av tiden hade hon varit på olika massageutbildningar i Thailand eftersom hon tidigare jobbat deltid som massör och nu skulle utöka detta till en heltids sysselsättning. Hon hade rest väldigt mycket i övrigt också och hade massor att berätta.
Kul kväll faktiskt som vi rundade av vid halvelvatiden. Nu är det dags att sova för jag tänkte ta första båten imorgon bitti ut till öarna för lite snorkling.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Anne

Du skriver som om vi borde veta vem Stefan och Walter är... höö?

2011-04-28 @ 19:48:06
Postat av: Surtant

Det var väl dom som var hos Osman första dagarna väl, Stefan var son och Walter Pappa, från Tyskland har jag för mej?

2011-04-28 @ 20:30:09
Postat av: Surtant

Just det, så var det: "Vi var totalt 5 st som bodde hos Osman första natten, Alister och Gabby samt

Stefan och hans pappa Walter från Tyskland."

2011-04-28 @ 20:32:33
Postat av: Björn

Den som läst ordentligt vet att Stefan och Walter bodde samtidigt med mig hos Osman den första natten ;-)

2011-04-29 @ 08:49:06
Postat av: Per

Det finns några ställen du kan träna på när du kommer tillbaka till Kota Kinabalu:

1) http://www.cocknbullbistro.com/

Ligger fint nere vid havet.

2) Shenanigans Fun Pub

3) Shamrock



Lycka till !!!

2011-04-29 @ 09:32:54
URL: http://masendj.blogg.se/
Postat av: Björn

Jag har ju inte tid med biljard eftersom jag hela tiden måste värja mig mot transsexuella servitörer/triser (se senare inlägg) ;-)

2011-04-29 @ 17:24:12
Postat av: Michael

Hej Björn. Ser ut som att du har det bra på resan. Har precis chattat med Ket, som gärna vill att du hör av dig. Han är i KK nu och var i Sandakan samtidigt som du var där. Hör av dig om du behöver hans telefonnummer igen.

2011-04-30 @ 09:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0