Mamutik Island

Kota Kinabalu 30/4

 

Idag blev det bad på ön Mamutik. Jag gjorde ju misstaget
igår att snorkla lite för länge utan T-shirt vilket medfört en
något oskön sveda på ryggen. Idag har jag nogsamt haft
T-shirt och hållt mig i skuggan för det mesta.

 

Nya kameran funkar bra men attans vad svårt det är att få till
några bra kort på dom där fiskarna. Dom står ju inte still!
Dessutom har vattnet varit ganska grumlig också. Sen
förenklas ju inte det hela av att man flyter som en kork,
så det är svårt att hålla sig kvar därnere.

 

Några av fiskarna vaktade sina revir riktigt ordentligt,
plötsligt small det liksom till på underläppen, en av dom hade
anfallit mig för att jaga bort mig. Tur att dom är små :-) !

 

Gick genom djungeln en bit till andra sidan ön där det skulle
vara bra med korall. Det fanns ingen strand där, bara klippor,
och dom enda som var där var jag och tre amerikanska tjejer
som bodde i Singapore.

 

När vi snorklat ett tag så tappade dom bort en av tjejerna som
inte syntes till nånstans. Det blev lite nervöst ett tag innan jag
till slut fick syn på henne några hundra meter bort.

 

Precis innan hemfärd så dök det upp två varaner precis
bredvid beachen. Dom är ganska stora faktiskt!

 

Inga transvestiter eller konstigheter idag. Åt middag tidigt
för jag måste packa. Taxin kommer 05:00 imorgon då det
bär av till Mulu.

Mamutik Island

 

Lovade Anne att visa lite muslimskt badmode. Hoppas det syns.

Koraller

Arg fisk

Svårfångad fisk, dom bara simmade ifrån mig hela tiden

Lite andra fiskar

Prickig fisk

Varan

 


Kommentarer
Postat av: Anne

Ja, du hade bättre tur med fiskarna jämfört med blodiglarna. ;-)

Tycker synd om de muslimska tjejerna. Istället för att känna hur vattnet smeker huden får de känna blöta kläder mot huden i stället.

Dina fiskbilder är ju fina! Gör som andra dykare sen, ta bilderna in i Photoshop och fixa till färgerna så blir de ännu finare.

Hoppas din rygg repar sig! Den tropiska solen kan vara obarmhärtig!

Först trodde jag varanerna tog och dog, men sen kom jag fram till att "dör upp" inte hade trots allt med döden att göra utan var nog bara en felskrivning av "dök upp". Men bokstäverna r och k sitter ju långtifrån varann. Menar du trots allt att de dog? Tycker den på bilden ser levande ut.

2011-04-30 @ 15:38:03
Postat av: Björn

Ja det kan inte vara så kul att bada helt påklädd + flytväst! Märks att simkunnigheten hos asiaterna inte är den bästa. Många kör med flytväst.

Ryggen känns redan bättre och efter ett par dar i djungeln där man inte solar direkt så ska den vara kurerad. Nä, det var en felskrivning, fixat nu :-)

2011-04-30 @ 15:49:40
Postat av: Per

Royal Mulu Resort som ligger precis vid nationalparken har biljardbord så passa på att träna lite :o)

2011-04-30 @ 18:58:37
URL: http://masendj.bblogg.se
Postat av: Surtant

Var det den arga fisken som bet dej? Det kanske är en pussfisk ;-) (fast den ser ut som en papegojfisk)

2011-04-30 @ 21:57:16
Postat av: Linda

Den prickiga fisken ser ju ut att ha potential att vara en blåsfisk! :)



Kan meddela att vi nu har flyttat in i nya lgh och den är super, och alla grannar vi träffat hitills är jättetrevliga och väldigt hundpositiva!

2011-04-30 @ 23:17:50
URL: http://thekanel.blogg.se/
Postat av: Petter

Japp, jag kommer ihåg att det var fiskar som attackerade, var lite så på pherentians oxå. kommer ihåg att vi var på manukan Islands utanför kk när vi var där. Fortsatt trevlig resa.

2011-05-01 @ 18:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0