På väg!

Arlanda 19/4.
Tjaha....så var man på väg då. Sitter på Arlanda och väntar på flyget till
Köpenhamn. Anne var jättesnäll och skjutsade mig hit.
Dagen har varit stundtals lätt kaotisk då stamrenoveringen precis har
startat i min lägenhet. Först skulle diskmaskinen flyttas fast då visade det
sig att den inte gick att få ut eftersom klanten som la nytt golv inte brydde
sig om att det stod en diskmaskin där. Med lite hjälp av elektrikern som
turligt nog dök upp lyckades vi till slut baxa ut eländet.

Precis innan jag skulle iväg så stängde jag dörren till mitt gästrum....sen
gick den inte att få upp! Det är där byggubbarna ska ställa tvättmaskinen
o.dyl från badrummet. Hjälp!
Det visade sig att den där golvlisten av metall som sitter längs tröskeln
hade lossnat och låste dörren från insidan. Hmmm...?
Med hjälp av en svårt misshandlad matkniv lyckades jag till slut peta ner
den så att jag fick upp dörren...pust!
Dom har satt dit ett elektroniskt lås på min ytterdörr så dom skall kunna
komma in utan att behöva nyckel. Funkar det? Ja......ibland. Resulterade i
ett febrilt ringande efter byggkoordinatorn så jag kunde lämna tel.nr till
mamma som har extra nyckel.

Nåja...nu är jag här och flyget går snart. Vi hörs :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en jättejättebra resa!

2011-04-19 @ 18:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0