Vaccinerad

Nu är jag vaccinerad, eller, delvis vaccinerad. Behövde tydligen inte ta några sprutor alls egentligen men eftersom jag är ute så pass länge så slog jag till på en Hepatit B spruta. Kan ju inte skada. Nu är det ju inte bara EN spruta utan tre, så jag ska tillbaka om en månad för nästa stick. Köpte Ducoral mot Gula Febern men däremot tycks jag inte behöva Malaria profylax. Det kunde jag dock få om jag ville, så jag ska fundera lite på saken så får vi se.

Har nu också investerat i ett par "jungelbyxor", Fjällrävens Karl 3-Stage MT Trousers, som jag köpte på Naturkompaniet.

När jag var där på Naturkompaniet såg jag den här lilla "First Aid Kit" väskan som var så cool att jag var tvungen att köpa den.


Kommentarer
Postat av: Anne

Snyggt! Byxorna alltså. Jag trodde man vaccinerades mot gula febern. Åtminstone är jag det. Jag skulle rekommendera malaria profylax, oavsett vad de säger. Ta inga såna risker. Malaria är inte kul att få.

2011-03-18 @ 06:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0