Ankomst Kata Beach

Jaha, så var man framme då. Resan gick väl hyfsat trots inställda tåg, försenat
flyg och halvstökig flygresa. Ja, det var ju inget röj men det är en viss skillnad
att flyga reguljärt och charter, inte lika mycket entusiastiska barn på reguljär-
flyget :-) !
Och varför...varför ska dom envisas med att tända och väcka alla 2,5 timme
innan landning! Kan man inte bara få sova ifred (speciellt vi som inte tycker att
frukost är dagens höjdpunkt)?

Väl framme så var det bara att snällt stå och vänta i den enorma passkön som
sakta sniglade sig fram och samtidigt försöka mota bort alla ryssar som av nån
konstig anledning fått för sig att man ställer sig först i kön när man kommit dit
sist. Väl ute så väntade det sedvanliga gatloppet mellan alla taxi, buss, minivans
och limousin krämare.

Tog en vanlig "Metered Taxi" för 500 bath.
Det tog ca 1 timme till Kata och sen hittade naturligtvis inte chauffören utan vi
fick kryssa runt en hel del innan vi lyckades hitta till hotellet, Manohra Cozy
Village, som låg väl gömt i änden på en trång gata.

Hotellet verkar ok fast jag har inte lyckats stänga av vattnet efter duschen jag
tog så den står glatt och skvalar i badrummet. Dagen har tillbringats med total
avslappning på stranden. Trots att jag spenderade mesta tiden under
parasollet så har jag lyckats fixa en ganska schysst första "bränna". Hoppas
på att den inte blir FÖR bra bara :-). Vi får se hur den artar sig till imorgon.

Kata Beach:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0