En liten fundering

Det här med att vara singel man, kring de 50, som befinner
sig i Thailand känns lite sådär ibland. Känns som att man 
omedelbart hamnar i ett visst fack, ni vet vilket jag menar :-).

 

Kändes definitivt så i Bangkok och nästan ännu mer här.
Att det är värre här i Hua Hin beror ju på att jag ibland har
en Thailändsk tjej som visar mig runt och jag är ju inte
direkt den enda som går omkring med en thailändska.
Det kryllar av lite äldre europeiska män som har nån thailändska,
gärna yngre, i släptåg.
Nu vill jag ju inte dra alla som har en thailändsk fru/flickvän över
en kam men ibland känns det lite "sleezy".
Så det känns lite som om man omedelbart blir placerad i samma fack.

 

Har också fått det utrett att Rung, som guidar mig, inte är en
kompis till Wan utan hennes systers dotter. Sen kan man ju alltid
undra om dom skulle vilja para ihop mig med dottern men hittills
har det inte verkat så...pust!


Kommentarer
Postat av: Surtant

Men... Kom du på det först nu?

Du hamnade i det facket redan första dagen då du checkade in på hotellet och fick upplysningen att det kostade 500 bath extra om du som "singel male" skulle ta med en "vän" på rummet.

Fast de e klart, du har aldrig påstått att du tillhör sveriges begåvningsreserv heller :-P

2011-05-12 @ 16:03:27
Postat av: Björn

Ja men det vet jag väl.Men det blir rätt påtagligt här. Speciellt på kvällarna på nån pub där det hänger nån urgammal gubbe med en 20 åring. Inge kul att bli jämförd med :-(.

2011-05-12 @ 19:07:28
Postat av: Surtant

Jaa-a du, bli inte förvånad om dom blir besvikna eller ev. arga över att du inte återgäldar gästfriheten med att ta en liten thailändska hem till Sverige och på så vis bringar välfärd till hela stora släkten...

2011-05-12 @ 19:18:37
Postat av: Surtant

Ja men jag vet, sno nån annans namn och gör ett inlägg vettja :-P

2011-05-12 @ 19:45:56
Postat av: Linda

Postorderfruar kallas de här i Sverige :p

2011-05-12 @ 22:32:20
URL: http://thekanel.blogg.se/
Postat av: Anne

Thai-svenska förhållanden blir allt vanligare. I Sverige finns idag närmare 30.000 thailändska kvinnor som lever med svenska män. Enbart i fjol fick 1.875 thailändskor tillfälligt uppehållstillstånd i Sverige då de inlett ett förhållande med en svensk man. Många män lever också med sina kvinnor helt eller delvis i Thailand.

Västerlänningar i allmänhet och svenskar i synnerhet är populära hos thaikvinnorna. Den svenske mannen är känd för att vara snäll och omtänksam. Det viktigaste för en thailändska är att mannen har ett gott hjärta ("a good heart"). Ålder och utseende har liten betydelse. Tvärtom får mannen gärna vara betydligt äldre.

2011-05-13 @ 06:17:57
URL: http://www.singelresortillthailand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0