Slöar

Nu var det ett par dar sen jag skrev nåt.
Tog och hyrde en moppe eller MC eller vad det nu är
egentligen och drog iväg söderut till Emerald Pool och
Hot Springs. En ganska lång resa som faktiskt gick
förvånansvärt smidigt. Det var inte alls så dåligt skyltat
som jag trodde.
Emerald pool och Hot Springs är källor som rinner upp
i ett vulkaniskt område. Emerald Pool har glasklart vatten
(innan alla turister börjat bada) och Hot Springs är som
namnet antyder varma (42 grader) källor.
Det fanns en källa till, Blue Pool, där man inte fick bada
och som verkligen var som en glasklar, blå, swimmingpool.
Det var väldigt fint fast ganskla mycket folk vid Emerald Pool.
Vid Hot Springs var det bättre och det var förvånansvärt skönt
att ligga i det varma vattnet trots en lufttemp på typ 30-35.
Nåt som inte var lika enkelt var ju att kyla av sig efter badet!

På kvällen så ösregnade det och det fortsatte hela natten. Morgonen
därefter var det totalt igenmulet. Kollade in väderprognosen på
ett antal ställen och det såg ganska dystert ut. Kikade på Koh Samui
men läget var ungefär detsamma, mulet och regn. Sista utvägen,
Hua Hin hade en sol bakom vita moln i prognoserna.
Ok...det får bli Hua Hin! Så...på eftermiddagen befann jag mig i
Hua Hin.

Gårdagen spenderades på beachen till största delen och kvällen
med biljardspel...ganska slött :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0