Sapi Island

Kota Kinabalu 29/4

 

Kom upp hyfsat tidigt och åkte ut till Sapi, en av öarna utanför KK. Jättefin liten ö med inte alltför mycket folk. Mest asiater som guppade omkring i flytväst samt några muslimsak tjejer som körde med heltäckande klädsel, huvudduk, solglasögon och flytväst!

 

Snorklingen var ok, men inte fantastisk.Ganska mycket olika fiskar, näbbgäddor, clownfisk, koffertfisk, nån typ av papegojfisk samt en massa andra vackra fiskar som jag inte vet vad det var.

 

Min vattentäta kamera valde naturligtvis att inte vara vattentät längre så efter en stund slocknade displayen. Den verkade dock kunna ta bilder fortfarande så jag körde på. Tror inte det blir så bra bilder i.a.f för det var en hel del partiklar i vattnet (sikten var hyfsad ändå) vilket nog innebär att ev. kort kommer att vara fulla av små prickar p.g.a blixten.

 

Försökte tanka över bilderna till datorn men nu verkar kameran ha gett upp andan helt. Tur att jag backat upp alla tidigare bilder! Velar för tillfället om jag imorgon ska åka ut till en annan ö (Mamutik), åka iväg på forsränning eller hitta på nåt helt annat. Vi får se. Nu är det dusch som gäller, sen ut på stan för att se om jag möjligen kan införskaffa en annan vattentätare kamera.


Kommentarer
Postat av: Anne

Hur är det med underhållsrutinerna? Dåligt märker jag. :-)

2011-04-30 @ 11:42:13
Postat av: Anne

Förresten, tjejerna hade inte på sig den berömda burkinin då?

2011-04-30 @ 11:43:03
Postat av: Björn

Nja, fast kameran har ju mest varit i nån annans omvårdnad under senaste tiden så underhållet kanske skulle ha sköts bättre där ;-)



Nä, inga burkinis, kolla senare inlägg så tror jag att det kan dyka upp nån bild :-)

2011-04-30 @ 12:42:57
Postat av: Anne

..känner mig skyldig... :-( å andra sidan använde jag den inte under vatten!

2011-04-30 @ 14:38:21
Postat av: Björn

He he, ingen fara. Det är väl ägaren som skall sköta underhållet ;-)

2011-04-30 @ 15:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0