Kuala Lumpur

Kuala Lumpur 24/4

Vaknade vid 8 men orkade släpa mig upp först 8:30. Det blev en kalldusch då
jag inte fattade mig på vattenvärmaren och eftersom den såg ut att kunna vara
lika effektivt dödande som elektriska stolen, så nöjde jag mig med kallvattnet.
Promenerade upp till Petronas Twin Towers. Killen på guesthouset sa att jag
skulle vara där tidigt, men tydligen var 10:45 inte tidigt nog, så alla biljetter för
att åka upp i tornen var slut. Nåja, "been there, nearly done that"!
Sen tänkte jag knalla iväg till TV-tornet för där borde man ju komma upp i.a.f .
Tog visst lite fel på riktning vilket innebar att jag hamnade i en rätt fin park.
Hittade dock rätt så småningom.
En sak jag inte fattar, har folk i dom här länderna inga svettkörtlar eller...?
Jag känner mig (och ser förmodligen också ut) som en icke urvriden disktrasa.
Många går omkring i jeans och långärmat och ser hur svala ut som helst. Fattar
inte hur dom står ut! Värmen är helt ok men man känner sig lite ofräsch när man 
känner sig dygnsur och alla andra ser hyfsat svala ut.
Efter uppstigning i TV-tornet blev det en kort visit till ett litet zoo som låg där
(ingick i biljettpriset). Inge kul, man tycker bara synd om dom stackars djuren.
Runt TV-tornet har man sparat en bit regnskog som jag tog en liten promenad i.

Taxi till China Town sen fortsatt promenerande. Jag kommer att bli proffs på
stadspromenad! Kollade in ett antal olika tempel, häftigaste är dom kinesiska
som är både färgranna och ibland totalt rökfyllda av rökelse. Lyckades bli lite
vilsen igen, men efter att ha fått lite hjälp av en amerikanska, som jag i min
tur hjälpte hitta till City Market, så var jag "back on track".
På eftermiddagen lyckades jag perfekt tima in ett resturangbesök med dagens 
åskoväder. Jäklar vad det regnade, det fullkomligt vräkte ner i säkert en timme!
Satt där så gott på resturangen under ett litet tak och tittade förnöjt på dom
stackare som försökte undkomma syndafloden.
Försökte shoppa en regnponcho men det verkar helt hopplöst. 
Ikväll blir det tidigt i säng för flyget går 07:15 så jag måste gå upp vid 03.30.

Har hittat några engångsregnponchos, vi får ser hur dom funkar, kanske bättre
än utan i.a.f! Lyckades få igång vattenvärmaren och duscha utan att bli
elektrifierad, Yes!
Strax dags att natta. Får se om det dyker upp nån taxi imorgonbitti vid 4,
spännande!
Kan bli magert med blogg dom närmaste dagarna eftersom jag inte tror att
Osman har internet.

Här bor jag:

Petronas Twin Towers:

Park med bad:

Utsikt från KL Tower (TV tornet)

I China Town

Indiskt tempel:

Bedjande kines:

Rökelse i kinesiskt tempel:

Åskregn:


Kommentarer
Postat av: Anne

Det ser fräscht ut där i Kuala Lumpur! Skulle vilja åka dit nån gång. Dom andra som ser svala ut är ju acklimatiserade. Det är ju nåt som man gör med europeiska soldater också när de ska till sandlådor och kriga. Så om du var där i ett par månader skulle du också se sval ut i jeans och skjorta, och frysa när temperaturen sjunker ner till 25+! Härligt med åskregn i värmen, tur att du befann dig på restaurangen då.

Ha en fortsatt härlig resa!

2011-04-24 @ 16:48:42
Postat av: Per

Kom ihåg att träna mycket biljard !!!!!!

2011-04-24 @ 23:11:37
URL: http://masendj.bblogg.se
Postat av: Linda

Det ser verkligen härligt ut!

// Linda och Urve :)

2011-04-26 @ 15:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0